středa 16. srpna 2017

Horská výzva - Jeseníky 2017

Je pár dní po závodě a já z něho mám stále smíšené pocity, i když s časem jsem velmi spokojený a vlastně skoro všechno dobře dopadlo.

Tak asi od začátku.
Poslední dva roky jsem si dal od Horských výzev pauzu, a tak jsem se těšil, co mě čeká nového. Dostat se bez auta na Červenohorské sedlo byl malý oříšek, který jsem po třičtvrtě hodině stopování v Koutech rozlousknul. Počasí se s přibývající tmou zhoršovalo a krom mrholení občas oblohu prosvětlil blesk. Než přijela Denča, tak jsem nás zatím registroval a vyzvedl testovací vesty Osprey 1,6l, které nám půjčili v rámci Rock Point Trailrunning station. Nutno dodat, že vestičky byly parádní, vše se do nich vešlo a seděly jak ulité. Kolem desáté přijela i parťačka, a tak jsme zapluli kam jinam než do hospody. Respektive bez auta a ubytování na pokoji to byla jediná možnost. Studuji mapu a všechny místa víceméně znám, to by mohla být naše výhoda. Mám ale divný pocit ze zkratek, které by na trase šlo vymyslet. No snad to mají organizátoři podchycené. Počasí se horší a my se ladíme na tu správnou závodnickou notu. Je chvilku před půlnocí, hážeme batohy do úschovny, bereme nepromokavé bundy, vesty, hůlky do ruky a odhodlaně si to kráčíme deštěm ke startu. Zde zjišťujeme, že se start odkládá o dvě hodiny. To nás trochu rozhodilo. Já hned využívám šance na trochu spánku a ukládám se na lavičce v kuchyňce v nedaleké chatě. Denča ještě chvilku lítá kolem, než usne taky. Probouzíme se o půl druhé ráno. Akorát tak včas na to se zabalit, hodit do sebe toust a dojít na start. Lehce mrholí, ale bouřka je naštěstí už fuč. Je odstartováno a nám se běží docela ztěžka. Toust zhltnutý chvilku před startem dělá v žaludku neplechu. Hold tento start je více protrpěný.
Stoupáme na Praděd a mraky přitom necháváme pod sebou. Konečně je relativně hezky a my můžeme poprvé zjistit, jak na tom jsme. Zatím v mixech čtvrtí. To vůbec není špatný a víme, že tu se ještě o pořadí nerozhoduje. Z Pradědu se to snažíme co nejvíce napálit a na Ovčárně jsme už na dostřel další dvojici. Prakticky celé Vysoké hole a část výstupu na Dlouhé stráně je / se naháníme, než nám definitivně pláchnou. Denča v noci prd vidí, běží prostě za mýma odrazkama a nějak to překlopýtá stylem všechno nebo nic. Na horní přečerpávačce jsem poprvé a už se nám i rozednívá. Konečně. Následný seběh do Kout si moc neužíváme, prostě to bolí. Předbíháme nějaký mix o kterém jsme ani nevěděli, že je před náma, tak nám v hlavě aspoň na chvíli šrotí, kde se tam vzali. V Koutech máme skóre 40km za 4 hodiny a 30 minut. To jde. Horší je, že Denča hlásí natažené tříslo. To už moc nejde, tak se Pod Vřesovku vyloženě protrápíme. To už jde před nás, pro nás neznámý, mix. Denča je ale bojovnice a z Keprníku to pouští až do Ramzové. Zde si dopřáváme občerstvení. Nikdo v dohledu ani v doslechu. Vím, že si teď Denča asi dost protrpí při stoupání na Šerák, ale je to poslední velké stoupání a pokud nás nikdo do té doby nepředběhne, tak už to udržíme. K naší smůle se právě to nad Obříma kamenama stalo. I když jsme se ptali těch, co nás předbíhali,  tvrdili, že nikdo za námi dlouho není.  Opak byl pravdou. Zvládáme jim vzdorovat až po Šerák, pak už to nejde. Přepouštíme jim čtvrté místo. Klušeme po hřebeni a potkáváme závodníky, co mají před sebou ještě celý okruh s Ramzovou. Nás už čeká jen poslední seběh z Vřesové studánky a jsme rádi za každého fanouška, co nás povzbuzuje do cíle. Únava už padla i na mě a klasicky Denča, když ucítí cíl, tak zrychluje. Pod cílovým obloukem staneme v čase 8 hodin a 35 minut. Je z toho páté místo v mixech.
Jsem moc rád, že se nám podařilo doběhnout v takovém čase, porazit soupeře, které jsme chtěli a ještě chvíli bojovat i o bednu. Radost kalí jen myšlenka na to, že tým, co nás ke konci předběhl si trasu trochu zkrátil. Teda aspoň co je kamarádi viděli. Hold Fair Play opět na tomto závodě asi dostalo dost zabrat. My jsme si každopádně závod dost užili. Spousta kamarádů závod běžela, někteří i vyhráli a mně s podařil krásný stop až do Olomouce.

Příště pošéfit od organizátorů možné zkratky a bude to závod na který se budu opět těšit. Díky Denče za bojovnost a doprovod 😊

Žádné komentáře:

Okomentovat