pondělí 13. října 2014

Nightrun Olomouc - 10km

Říkal jsem si, že je možná na čase zkusit nějaký ten městský závod. Když je to v poslední době takový boom. A proto jsem se přihlásil na Nightrun v Olomouci. Líbilo se mi, že je to v noci, změřím si přesně čas na 10km, a ještě nemusím nikam jezdit. Co jsem si ale hned neuvědomil bylo, že je to deset kilometrů po asfaltu. Tzn. Je to sprint ve městě, což mě, který vyhledává dlouhé běhy v přírodě úplně nesedí. Tak zkusím zabojovat. Hned v tréninkách jsem tomu moc nedal, protože běhat po parku mě zrovna moc nebaví a navíc mě ztoho začínaly bolet kolena. Nehledě na to, že samotná trasa závodu mi nebyla jasná. Absolvoval jsem jeden společný trénink, ale i tak se ve finále běželo jinudy. V duchu jsem si říkal, proč já jen jsem se raději nepřihlásil na 5BV.

Před startem jsem tam potkal tolik kamarádů, jako kdekoliv jinde po republice. Aspoň se na mě přišli podívat rodiče. Světla bylo kolem tolik, že jsem si říkal, že Night run bude leda ve snu. Řadíme se do prostoru startu a já jsem tak na konci první třetiny davu. Doufám, že časem bych se mohl dostat pod 50 minut. Pokud chci rychleji, je potřeba se za někoho zavěsit. Při samotném startu se už docela stmívá a během samotného závodu je už doopravdy tma. Pořadatelé čas startu zřejmě nenatipovali. Hned po startu lidi předemnou vyráží spíš poklusem, a tak se je snažím sprintem všechny oběhnout, což se mi daří. Dostávám se do malé skupinky, kde se bavím s jedním klučinou, za kolik to tak běhá. Odpovídá, že zhruba za 43minut, a tak si vybírám cíl, kterého se budu držet. Běží se mi dobře, i když tempo je rychlejší, než bych si sám vybral. Občas prohodíme i pár slov a jde nám to docela dobře. První kolo máme za 21minut a já se sám sobě divím, že dokážu takto běžet. Druhé kolo už bolí o něco víc. Když potřebuji povzbudit, vzpomenu si na znělku ze Sparťan race a funguje to. Za mostkem setřesu i parťáka a do cíle dobíhám osamocen s časem 43 minut. Pro mě osobák, který nevím, jestli chci v městských parcích ještě někdy překonávat. Pak už jen následoval krátky výklus a hurá do čajovny oslavovat J

Žádné komentáře:

Okomentovat