neděle 11. května 2014

Horská výzva - Šumava 2014

Ráno si pěkně přispím a dopoledne si jen chystám věci na závod. Po obědě už frčím do Brna ke Kudrnovi, kde dostanu auto, abych mohl pokračovat dál. V červené Felicii jsem už neseděl dobu. Starší model mě naštěstí dobře poslouchá, tak mi nic nebrání vyrazit dál. Do Železné Rudy volím cestu po dálnici. Přeci jen je to ušetření takových dvou hodin na cestě, které můžu využít ke spánku před závodem. Cesta ubíhá a i přes protesty GPSky zdárně dorážím do Rudy. Na obloze se honí mraky a fouká vítr. Norové ale hlásí, že pršet by nemělo. Na parkovišti mě už čeká parťák Honza. Seznámili jsme se na seznamce Horské výzvy, protože ani já ani on jsme nemohli sehnat parťáka. Letos je to na závodní partnery nějaké slabší. Tož uvidíme, jak si sedneme. Po kontrole věcí, které jsme dostali na registraci, stavíme stan. Prošmejdíme všechny stánky, co pro nás pořadatelé nachystali, mrkneme na kousek filmu a já si jdu na chvíli lehnout. Po hodince a půl, kdy kolem pořád štěkali psi a byl všeobecný šrumec, vylézám z teplého spacáku do studené tmy. Pořádně se ještě najíst, obléct si nové věci od Kudrny a nachystat si batoh. Je půl dvanácté a moc času již nezbývá. S Honzou už přešlapujeme před startovní čárou a debatujeme o počasí, které vypadá kdovíjak.  Norové ale přeci hlásili, že pršet nemá, tak to vydrží. To bylo naše stanovisko.
Za pět minut půlnoc je odstartováno. Při padajících kapkách zlehka rozbíháme naši 70 km dlouhou trasu. Kolem půlnoci se regulérně rozpršelo a norská předpověď vzala taky regulérně za své. Prvních 17 km, až na první občerstvovačku, běžíme. Moc nemáme na výběr, protože prší a do toho zlehka fouká vítr. Přejít v tuto chvíli do chůze by znamenalo ztrátu tepla a to už by se potom špatně rozbíhalo. Jediná menší zastávka je, když si parťák potřebuje utáhnout ramenní popruhy na batohu. Bohužel si předtím každý popruh řádně pojistil třemi uzlíky a pořádně utáhl. Takže v noci za deště trošku problémek, ale i to se zvládlo. Na první občerstvovačce do sebe házím koláč a kolu. Na koláč se opět těším už od startu závodu. Taková moje malá motivace doběhnout na další občerstvovačku. Pak už opět vybíháme do tmy na další úsek cesty. Kolikátí jsme zatím nesleduji, jen vím, že se mi běží dobře a to je hlavní. Trochu polevujeme a začínáme se držet taktiky po rovině a z kopce běžíme, do kopce rychle jdeme. Tímto způsobem se dostáváme na druhou občerstvovačku. Tam si všímám jedné dvojce, co tam má doprovodné vozidlo. Vždy je čeká u občerstvovačky, kde si kluci přezují mokré boty, nají se a pokračují dál. To je luxus, ale vůči ostatním mi to přijde trochu nefér. To je ale jejich boj. My pokračujeme dál. Zrovna, když se bavíme o tom, že je haluz, že jsme nikde nezabloudili, odbočujeme špatným směrem. 
Naštěstí jsme asi po padesáti metrech upozorněni, že tamtudy doopravdy cesta nevede. Déšť ustal, probouzí se ráno a my se stále občas předbíháme s těmi samými lidmi. Terén je většinou bohužel po asfaltu a to mě moc nebaví. Zato krajina se v probouzejícím ránu zabarvuje a sluníčko začíná pomalu hřát. Hned to má jiné grády. Rozbřesk na šumavských kopcích je romantika jako prase. No nic, běží se dál. Za světla se podle mě trochu zrychluje a mě se stále běží dobře. Čekám, kdy přijde krize, a zatím pořád nic. Míjíme občerstvovačky, kde si dávám stále koláč s kolou a občas to proložím gelem. Parťák jede na chlebu a rohlíku se salámem. Hold jiný kraj, jiný mrav. Postupem času si říkáme, že čas do deseti hodin bychom mohli zvládnout. Ale musíme dávat bacha na Honzova kolena. Ke konci jsme se připojili ještě k jednomu závodníkovi se psem, a tak si při běhu ještě trochu povídáme. Na závěr pro nás pořadatelé nachystali seběh sjezdovkou. Pro nás to byl navíc ještě boj s časem, abychom zvládli metu deseti hodin. Pro Honzu pak ještě navíc boj s vůlí a koleny. Nakonec vše dobře dopadlo jako v pohádce. Doběhli jsme včas, bez jakéhokoliv zranění na duchu.
Za cílovou čárou jsme si užívali řádného odpočinku. Honza se jen najedl, trochu spočinul a vyrazil domů. Já se tu chtěl ještě trochu podívat, tak jsem si naplánoval odjezd až na neděli. Proto jsem se šel v klidu osprchovat, vyspat a pak až najíst. Odpoledne, kdy přibíhali další a další závodníci, jsem se šel projít na Čertovo jezero a do města. Navečer hrály docela slušné kapely a při jejich hudbě a opět začínajícímu dešti s vichrem se usínalo dobře. Jen škoda, že kapely hrály jen pro pár lidí. Většina závodníků totiž odjela už domů a tak pozávodní  atmosféra byla o něco slabší, než mohla být.

Za mě dobře uspořádaný závod s horším počasím v noci a možná až příliš mnoho asfaltek. Kdyby to nebylo tak strašně daleko, tak rozhodně vím, kam se vracet.



Žádné komentáře:

Okomentovat